Saturday 26 January 2013

LEPASAN SPM .


-Assalamualaikum world ! *lambai2 tangan acah-acah Miss World*-

    Hey , dah 7 bulan aku tak update blog . Kenapa ? suka hati aku lah . Haa kerek nyee kan?! ini semua adalah disebabkan umur aku dah 18 . So mestilah kena kerek , bajet sikit sebab dah boleh tengok movie 18SX . Kalau tak dulu , nak tengok movie yg 18SX , mesti orang kat Starmall cakap macam nie ' dik , kat sini dorang cek IC taw ' . Tapi sekarang , sampai je kat kaunter tiket movie tu , aku campak IC kat dia . Nahh , im already 8teen . Okay , introduction yang agak menjengkelkan . 

    Actually , aku nak update blog lepas habis SPM hari tu . Tapi masa tak mengizinkan sebab aku semakin busy buat lesen kereta . Motif ? Okay . Then , aku tangguh kan , nak update time New Year hari tu , tapi aku tangguh kan lagi sebab khusyuk tengok orang main mercun . Aku nak main mercun juga , tapi tak berani . Again , motif ? zzzzzzzzz

    The fact is , i miss my school :(  SMK DATUK BAHAMAN . Dah lama tak kena maki dengan cikgu-cikgu sekalian . Yes diorang maki memang bersebab . So if dah tahu salah sendiri , diam je lah kan . Kadang2 rasa macam 'the hell, cepat lah habis sekolah . Dah malas nak kena bebel hari hari'  Tapi .. Bila dah habis sekolah kan . Sumpah rindu sangat kat sekolah , rindu kat cikgu2 , rindu kat member2 , rindu kat park motor , rindu kat sandwich mak cik kantin , rindu kat makmal grafik , rindu kat kelas 5 Al-Mawardi , rindu kat perhimpunan pagi , rindu kat program bersama buku 10 minit . Hahahah see ? semua tu aku rindu . Lagi2 , kat member2 5 Al-Mawardi . Macam dah tak sangka kan yang kita dah habis sekolah :') rasa macam baru semalam je kita memekak dalam kelas . Kadang kadang ada salah faham antara kita kan . Kadang kadang ada yg terlepas cakap sampai kecik hati member . Tu semua lumrah lah guys :) 

    Benda yang paling best time kat sekolah ialah bila ketua kelas , Yati cakap macam ni 'Hari ni Cikgu blabla tak ada . Tapi dia ada tinggal kerja' pi lantak la ngan kerja . Sampai rumah baru aku buat kerja tu . So apa aku buat time cikgu tak ada ? Merayau ke kelas sebelah jumpa Mas , Tirah , Tehah , Balkis , Siti , Pikah . Selain tu , aku akan bergosip dan berborak sampah bersama Dayah , Sod , Syira , Mine , Yatt , Senoh , Azia , Aini , Aina , Afiza , Erny , Zyla Aen , Umie and gelak2 macam orang gila . Dalam kelas kiteorang just ada 3 ekor , ouh i mean , 3 orang kumbang je . Eh , kumbang orang ke ? betol la kan , 3 ekor kumbang je . Ah gi mati . Okay , Adib , seorang yg sngat baik and understanding person . Hobi dia , tido . Hehehe sorry adib :p muah3 . Ayie pulak , selalu ngat tak datang sekolah , tapi die lagi cerdik daripada kiteorg yg rajin ke sekolah nie . Rajin eh ? Ohkayyy . Then , fareez , yg selalu ngat bajet ensem tapi kadang2 lawak die menjadi jugak . Hahahah i miss all of you guys ! So much :")

    Guys , kita dah berjuang for 2 years untuk berhadapan dgn SPM kan . And Alhamdulillah , kita diberi peluang oleh Allah untuk habis kan SPM selama sebulan without any problems . Then , now dah 27 Januari 2013 and kita tengah tunggu result keluar bulan Mac nanti . Ya ALLAH , bagi lah kami result yang the best :') Sumpah takut . Apa pun result yg kita dapat nanti , terima je lah dengan redha kan . Tawakal je lah . 

    Nanti dah dapat result , ada yg dapat tawaran belajar kat sana lah , sini lah .  But satu je aku nak cakap , friendship kita tak akan end macam tu je kan . So , best of luck utk korang and my self :')

No comments:

Post a Comment